حمله خمپاره‌ای داعش به شهر مرزی «البوکمال»/ انفجار در مقر سازمان اطلاعات هوایی درعا  
کد خبر: 3871222
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
آخرین تحولات سوریه؛

حمله خمپاره‌ای داعش به شهر مرزی «البوکمال»/ انفجار در مقر سازمان اطلاعات هوایی درعا  

گروه بین‌الملل ــ دید‌بان حقوق بشر سوریه از حمله خمپاره‌ای داعش به مقرهای حشد الشعبی در روستای «العباس» در حومه شهر «البوکمال» در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «24.ae»، دیدبان حقوق بشر سوریه، امروز، 23 دی‌ماه، از اقدام عناصر گروه تروریستی داعش در شلیک خمپاره به مقر نیروهای دولتی سوریه و حشدالشعبی در روستای «العباس» واقع در حومه شهر «البوکمال» خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، شامگاه یکشنبه همچنین دو انفجار پی‌درپی در روستای «الرمادی» تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه و حشدالشعبی رخ داده است.
 
دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: از آغاز سال جاری میلادی، پهپادهای ناشناس بارها، تجهیزات و مقرهای وابسته به حشد الشعبی را در منطقه البوکمال در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق هدف قرار داده‌اند. تنها بر اثر حمله 10 ژانویه (20 دی‌ماه) این پهپادها علیه حشدالشعبی، دست‌کم 8 نفر از اتباع غیر سوری حاضر در این منطقه به شهادت رسیدند.
 
این گروه می‌افزاید: نیروهای حشدالشعبی در پی این حملات، مجبور به انتقال سلاح‌های سنگین خود به سواحل رود فرات و باغ‌های اطراف شدند.
 
جنگنده‌های ارتش آمریکا، هشتم دی‌ماه نیز، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان حشدالشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و پس از آن، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع حشدالشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.
 
انفجار مقر سازمان اطلاعات نیروهای هوایی ارتش سوریه در درعا
 
از سوی دیگر، یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» از انفجار در مقر سازمان اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه در شهر درعا، واقع در جنوب این کشور خبر داد که به تخریب این ساختمان منجر شده است.
 
به گفته این منبع، انفجار مذکور همزمان با مقابله ارتش سوریه با عناصر مسلح ناشناس به یک مرکز امنیتی در حد فاصل منطقه «الحراک» و «الصوره» واقع در شرق درعا صورت گرفت.
 
وی افزود: گروه‌های مسلح ناشناس دیگری، ظهر یکشنبه، 22 دی‌ماه، بازار «الهال» در شهر «طفس» واقع در حومه درعا را منفجر کردند.
 
از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی، استان درعا واقع در جنوب این کشور، شاهد درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح بوده است.

انتهای پیام
captcha